fredag 6. juni 2008

E-form

Alltid når sommeren sniker seg på, og sola steker deilig over et sommer-Norge før St.Hans
har jeg en uoverkommelig uvane. Jeg sitter bare inne og ser på fjernsynet.
Alle sosiale antenner skrues over på fjernsynkanalen, og jeg forsvinner i en rar transe.
men i år, i år skal jeg prøve å gjøre ting annerledes. Jeg skal kjempe for å få meg et utendørsliv uten like!
Vel, det blir kanskje litt vanskelig nå som Pacific Blue begynner igjen til mandag.


Allerede i dag har broren min, og jeg begynt på uteaktivitetene.
Det hele begynte med en vannkrig.
Deretter lakte vi en lek "heve skonna" som handlet om å sitte på huska, og kaste skoa så lang man kunne, men ungå buskasset.
Det gikk kjempefint, helt til Jon kastet den ene skoen i epletreet, og ikke fikk den ned igjen.
Så prøvde vi å kaste den andre skoen opp, slik at den som allerede var der, skulle falle ned igjen.
noe som endte med at den andre skoen også ble sittende fast i epletreet, bare noen grener høyere opp.
Siden vi ikke hadde flere sko, bestemte vi oss for å lage vårt eget spill.
Det var et spill sammensatt av mange spill, bokser og litt juletrebelsyning vi fant i et visna juletre.
Og sånn ser poengskjemaet ut. Jeg anbefaller alle til å komme seg ut av fjernsynstransen, og komme bort til oss og spille dette fantastiske spillet.
Vi fikk aldri prøvd det ut da, siden vi dro for å fiske;
faktisk, så fikk jeg en ørret.

Ingen kommentarer: